sunnuntai 8. elokuuta 2010

Ihminen uskoo Saatanan sanan

Kuuletko sinä Jumalaa vai Saatanaa?
Jumala on antanut Saatanalle myös valtaa puhua, jotta kävisi selväksi haluaako ihminen todella kuulla Jumalaa vai ei.

Alusta alkaen ihminen on kuullut ennemmin Saatanaa kuin Jumalaa. Käärme kuiskasi ihmisen korvaan: "Onko Jumala todellakin sanonut?" (1.Moos.3:1) ja ihminen uskoi käärmettä ennemmin kuin Jumalaa. Tämä johti valtavaan katastrofiin Pyhän häätäessä syntisen luotaan.

Miten on sinun laitasi?

Mitä luulet, päästäkö Jumala luokseen ihmistä, joka kuuntelee ennemmin Saatanaa kuin häntä itseään? Luuk.11:28 Mutta hän sanoi: "Niin, autuaat ovat ne, jotka kuulevat Jumalan sanan ja sitä noudattavat".

Mitä ihminen kuuntelee mieluummin Saatanalta kuin Jumalalta? Saatana puhuu esim. seuraavaa:
- Jumalaa ei ole
- Noudata vain kaikkia halujasi.
- Saat tehdä mitä haluat, kunhan vain kukaan ei näe tai et jää kiinni.
- On rehellistä erota vaimostani, koska oikeasti rakastan toista naista.
- Jumalasta ei ole todisteita
- Kosta itse, jottet joudu kokemaan vastaavaa toiste.
- Jumalasta ei voida tietää mitään

Mutta Saatana on kaiken valheen isä ja kun ihminen kuuntelee häntä, hän ottaa vastaan valheen. Mutta Jumala haluaa ihmisiä, jotka kuuntelevat häntä ja ottavat vastaan totuuden. Jeesus sanoi, että hänen omansa kuulevat hänen äänensä ja seuraavat häntä. Joh. 10:27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.

Yllä esitettyihin Saatanan valheisiin Jumala vastaa sanassaan:
- Jumala on ja oli ennenkuin ihminen tai Saatana tiesi itsestään mitään. Jes.48:12 "Minä olen aina sama, minä olen ensimmäinen, minä olen myös viimeinen." Jeesus: Ilm. 22:13 "Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. "
- Kiellä omat pahat halusi, karta pahaa ja tee hyvää. Luuk. 9:23 Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua.
- Jumala tuomitsee jokaisen ihmisen teon. Luuk. 8:17 Sillä ei ole mitään salattua, mikä ei tule ilmi, eikä kätkettyä, mikä ei tule tunnetuksi ja joudu päivän valoon.
- Avioerosta Jeesus sanooo mm seuraavaa: Mark. 10:11 Ja hän sanoi heille: "Joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, se tekee huorin häntä vastaan.
- Jumalasta on todisteet sekä luomakunnassa että omassatunnoissamme sekä tarkimpana todisteena itse Jeesus Kristus. Room.1:20 "Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa, 21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt."
- Älä kosta itse, vaan anna oikeudenmukaisen Jumala hoitaa oikeus, koska hän tietää kaiken. Room. 12:19 Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra"
- Jumala on mahdollista kohdata tekemällä parannuksen ja uskomalla Jeesukseen ja kuulemalla häntä. Joh. 5:25 Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää.

Saatanan sana johtaa kadotukseen, Jumalan sanan uskominen ikuiseen elämään. Siinä valinta.

Kumpaa sinä kuuntelet, Saatanaa vai Jumalaa?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti